معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن در بازدید از راه‌آهن دورود- خرم‌آباد اعلام کرد: اتصال استان لرستان به شبکه ریلی کشور/ بزرگترین تونل ریلی خاورمیانه در راه‌آهن دورود- خرم‌آباد

بازگشت به نوشته‌ها

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن در بازدید از راه‌آهن دورود- خرم‌آباد اعلام کرد: اتصال استان لرستان به شبکه ریلی کشور/ بزرگترین تونل ریلی خاورمیانه در راه‌آهن دورود- خرم‌آباد

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها در بازدید از خط ریلی دورود-خرم‌آباد گفت: این مسیر ریلی با هدف اتصال استان لرستان به شبکه ریلی کشور و کاهش طول مسیر ارتباطی با استان‌های جنوب غربی کشور موجب تکمیل بخش دیگری از کریدور ریلی جنوب غرب کشور می‌شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی، به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، عباس خطیبی  امروز در بازدید از راه‌آهن دورود- خرم‌آباد گفت: این مسیر ریلی با هدف اتصال استان لرستان به شبکه ریلی کشور و کاهش طول مسیر ارتباط با استان‌های جنوب غربی مانند کرمانشاه، کردستان، ایلام و همدان در دست احداث است.

معاون ساخت وتوسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها طول این مسیر ریلی را ۱۱۴ کیلومتر اعلام کرد و افزود:  راه‌آهن دورود- خرم‌آباد با توجه به عمر طولانی و مستهلک شدن محور قدیم،کمک شایانی به رفع تنگنای راه‌آهن جنوب می‌کند.

وی با تاکید بر قرار گرفتن این خط‌ آهن در منطقه صعب‌العبور اظهار داشت: این محور با توجه به کوهستانی بودن منطقه، دارای ۱۷ دستگاه تونل به طول ۳۲ کیلومتر است.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادرو فرودگاه‌ها ادامه داد: راه‌آهن دورود- خرم‌آباد دارای بزرگترین تونل ریلی در کشور و منطقه خاورمیانه است که طول یک دستگاه آن۴۶۸۰ متر و دیگری ۳۷۰۰متر است.

خطیبی یادآور شد: راه‌آهن دورود- خرم‌آباد همچنین دارای ۲۰ دستگاه پل بزرگ به طول ۳ هزار متر است.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها پیشرفت فیزیکی این مسیر را ۴۰ درصد اعلام کرد وگفت: حجم خاکبرداری این پروژه ۱۳ میلیون متر مکعب و حجم خاکریزی آن ۱۱ میلیون متر مکعب است که در آن حدود  ۵۰ هزار تن آرماتور به کار رفته است.

وی تاکید کرد: به منظور احداث این پروژه به قیمت روز حدود هزار میلیارد تومان هزینه شده است که تلاش می‌شود با هماهنگی‌های بعمل آمده از سایر ظرفیت‌های قانونی بودجه برای تامین منابع و پیشبرد کار و به ثمر رساندن این مسیر ریلی اقدام لازم از سوی شرکت ساخت و توسعه صورت گیرد.

خطیبی یادآور شد: به منظور پیشبرد پروژه و با حضوراستاندار لرستان و مسئولین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء تصمیمات سازنده‌ای برای ساخت این مسیر ریلی اتخاذ شد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها