مدیرعامل راه‌آهن خبر داد: تولید اتوبوس ریلی با همکاری ایران خودرو دیزل

بازگشت به نوشته‌ها

مدیرعامل راه‌آهن خبر داد: تولید اتوبوس ریلی با همکاری ایران خودرو دیزل

مدیرعامل راه‌آهن از تولید اتوبوس ریلی با همکاری ایران خودرو دیزل خبر داد و گفت: پس از طراحی پلت فورم، فرایند ساخت به سرعت انجام می شود.

به گزارش روابط عمومی انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل ریلی، سعید رسولی در حاشیه مراسم بهره برداری از ۵۶ پروژه حمل و نقل ریلی و امضا تفاهم نامه میان شرکت راه آهن و شرکت ایران‌خودرو اظهار داشت: بر اساس امتیازات خاص راه آهن که موجب ارتقا بهره وری و کاهش هزینه های کارخانجات می شود تفاهم نامه ای میان این دو شرکت با هدف تسهیل حمل و نقل و خدمات لجستیکی میان طرفین منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این قرارداد محصولات و مواد اولیه شرکت ایران خودرو با قطار جابجا می شود و همچنین با بهره برداری از اولین سوال ایران‌خودرو در آپرین بخش قابل توجهی از مایحتاج شرکت ایران‌خودرو تامین می شود.

رسولی گفت: مقرر شده مواد اولیه و تولیدات مراکز مختلف ایران‌خودرو و همچنین قطعه سازان ، مستقیم با قطار تا کارخانه جابجا شوند.

مدیرعامل شرکت راه آهن بیان داشت: ذیل این تفاهمنامه در راستای استفاده از توان حداکثری داخل، از ظرفیت و توان قطعه سازان داخلی برای تولید قطعات ناوگان ریلی استفاده می‌شود.

وی در  ادامه از ادامه روند مذاکرات میان شرکت راه آهن و شرکت ایران خودرو دیزل برای تولید اتوبوس ریلی خبر داد و گفت: پس از طراحی پلت فورم، فرایند ساخت به سرعت انجام می‌شود.

رسولی افزود: در ۶ روز پیش فروش بلیت قطارهای نوروزی بیش از ۴۵۰ هزار بلیت به فروش رفته است که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد رشد داشته است. همچنین شاهد رشد ۹ درصدی در پیش فروش اینترنتی نسبت به مدت مشابه سال قبل هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی یادآور شد: امروز شاهد بهره‌برداری از ۵۶ پروژه حمل‌ونقل ریلی در ۱۳ ناحیه را‌ه‌آهن کشور به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان با حضور وزیر راه و شهرسازی بودیم که در حوزه‌های علائم و ارتباطات،‌ اتصال خطوط آنتنی،‌ خدمات ایستگاهی انجام شد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها