ساخت ۷۰۰ کیلومتر خطوط ریلی حومه‌ای در کشور

بازگشت به نوشته‌ها

ساخت ۷۰۰ کیلومتر خطوط ریلی حومه‌ای در کشور

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه «شهرهای تهران و اهواز اولویت ما در توسعه قطارهای حومه‌ای در سطح کشور است» تصریح کرد: مردم شاهد خدمات قطارهای حومه‌ای با سرفاصله ۱۰ دقیقه خواهند بود.

محسن پورسید آقایی با اشاره به سیاستگذاری قطارهای حومه‌ای و اولویت‌بندی استانی بر اساس نیاز شهرها اظهار داشت: اولویت اول شرکت راه‌آهن در طرح کلی ساخت ۷۰۰ کیلومتر خطوط حومه‌ای در کشور شامل تهران و اهواز است.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی اولیه، عملیات دو خطه کردن راه‌آهن اهواز به سمت بندر امام خمینی(ره) به اتمام رسیده و عملیات دو خطه کردن راه آهن اهواز- اندیمشک در دست اجرا است و تا پایان سال جاری تکمیل می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به قطار حومه‌ای تهران بیان کرد: راه آهن تهران به سمت کرج، ورامین و گرمسار در حال چهارخطه شدن هستند که تمام این پروژه‌ها تا پایان دولت یازدهم به بهره‌برداری خواهد رسید و مردم می‌توانند شاهد سرویس‌های حومه‌ای با سرفاصله ۱۰ دقیقه برای جابجایی مسافران حد فاصل حومه و مرکز شهر از صبح تا بعد از ظهر باشند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بهره‌برداری از این خطوط باعث افزایش سطح زندگی و رفاه مردم می‌شود تصریح کرد: کلان‌شهرها از نظر شاخص کیفیت زندگی در سطح پایینی قرار دارند که دلیل اصلی آن آلودگی هوا، ترافیک و ساختار غلط شهرسازی و نمود اختلاف طبقاتی است. در این میان گسترش و بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی می‌تواند موجب بهبود وضعیت زندگی عمومی و زندگی در منازل بزرگتر در نزدیک شهرهای بزرگ باشد. وزارت راه و شهرسازی این مساله را وظیفه خود می‌داند و تا پایان دولت این طرح را به بهره‌برداری خواهد رساند تا اطراف تهران را با خطوط ریلی حومه‌ای ضربدری به هم متصل کند.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها