خریداری 1500 دستگاه انواع واگن توسط سپهران ریل راسا

بازگشت به نوشته‌ها

خریداری 1500 دستگاه انواع واگن توسط سپهران ریل راسا

مدیرعامل شرکت سپَهران ریل راسا گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۹ فعالیت خود را با دو هدف اصلی توسعه زیر ساخت و ناوگان ریلی باری و افزایش سهم بازار، آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی انجمن به نقل از تین نیوز، مهدی جمشیدیان در حاشیه مراسم بهره برداری از ۳۱۹ ناوگان ریلی که روز 13 تیر برگزار شد، افزود: شرکت سپهران ریل راسا (سهامی خاص) با بهره گیری از نیروهای متخصص و باتجربه صنعت ریلی کشور در زمینه حمل و نقل داخلی و بین المللی، نسبت به ارائه خدمات بر پایه حمل ریلی اقدام می کند.

او عنوان کرد: سپَهران ریل در بدو ورود به بازار، تعداد 600 دستگاه واگن لبه کوتاه ویژه حمل کانتینر و چند منظوره از تولید کنندگان داخلی سفارش داده و در برنامه میان مدت خود تا سال 1405 تعداد 1500 دستگاه انواع واگن، خریداری می کند.

وی تاکید کرد: سپَهران ریل اولین مشتری واگن 26 متری ویژه حمل کانتینر سفارش داخل است و واگن های این شرکت با تکیه بر توان داخلی و براساس استاندارهای اروپایی و راه آهن جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید گردیده است.

جمشیدیان با بیان این که واگن های این شرکت، ظرفیت بارگیری معادل 66 تن را دارا هستند، گفت:  50 دستگاه واگن در سال 1400 تحویل گرفته شده و با هدف تکمیل ناوگان ریلی و توسعه توانایی های حمل بار، قرداد خرید 200 دستگاه واگن لبه کوتاه چند منظوره با قابلیت بارگیری وزن 63 تن برای انواع محصولات فولادی، کانتینر، جامبو بگ و… نیز منعقد  شده که در حال ساخت در کاخانه های ایرانی بوده و هم اکنون اولین بخش  آنها تحویل شده و در مجتمع فولاد مبارکه اصفهان مشغول بارگیری است.

وی افزود: سپَهران ریل با خرید نقدی ناوگان ملکی پا به عرصه صنعت گذاشته و ارزش سرمایه گذاری انجام شده تاکنون بالغ بر 6000 میلیارد ریال است.

به گفته وی، از آنجایی که سرمایه گذاری در صنعت ریلی نرخ بازگشت سرمایه پایین و دوره بازگشت سرمایه بالایی دارد می بایست تلاش برای ایجاد بستر مناسب برای سرمایه گذاری و فعالیت‌های بخش خصوصی در این صنعت در اولویت کاری راه آهن و دولت قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت سپَهران ریل راسا عنوان کرد: تسهیل و تسریع در روند تسهیلاتی نظیر ماده 12قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و همچنین تضامین راه آهن برای جذب منابع از بازار پول و سرمایه می تواند به توسعه صنعت ریلی کمک بسزایی کند.

او تاکید کرد: به طور قطع منافع حاصل از سرمایه گذاری در این بخش در برنامه توسعه کشور به خصوص در بخش سوخت و انرژی می تواند مثمر ثمر باشد.

مراسم بهره برداری از ۳۱۹ دستگاه ناوگان ریلی به ارزش تقریبی 1000 میلیارد تومان (۹۴۶ میلیارد تومان) روز گذشته (13 تیر) با حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل راه آهن و مدیران بخش خصوصی ریلی در ایستگاه راه آهن تهران برگزار شد.

رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در این مراسم با اشاره به ارائه طرحی به هیئت دولت در جهت بهبود وضعیت حمل و نقل گفت: عمده تمرکز ما بر توسعه حمل و نقل ریلی است.

وی همچنین بر توانمندی تولیدکنندگان داخلی در ساخت واگن، زیرساخت و حتی لکوموتیو تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، شرکت‌ های فولاد مبارکه، البرز نیرو، حمل‌ و نقل چند وجهی مپنا، پرتو بار فرابر خلیج فارس، احیا ریل ایرانیان، تجارت کوشش سپاهان، سینا ریل پارس، توکا کشش، پارسیان ریل شرق، سپهر زاوه طوس، سپهران ریل راسا، حمل‌ و نقل ریلی رجا و راه‌ آهن 13 شرکت سرمایه‌ گذار این  تعداد ناوگان هستند که همه آنها در کارخانجات مپنا لکوموتیو، واگن پارس مپنا، فولاد درخشان، واگن‌ سازی کوثر اصفهان، ایریکو، پلور سبز، نوین صنعت رجا و و کارخانجات بازسازی شده کرج آماده شده است.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها