جلسه کارگروه لکوموتیو دوشنبه مورخ 99/03/19

بازگشت به نوشته‌ها

جلسه کارگروه لکوموتیو دوشنبه مورخ 99/03/19

?جلسه کارگروه لکوموتیو انجمن صنفي شركت هاي حمل و نقل ريلي روز دوشنبه مورخ ٩٩/٠٣/١٩ با حضور مديران عامل و نمايندگان شركت هاي مالک لکوموتیو در محل انجمن برگزار شد.
?در اين جلسه ابتدا گزارشی در مورد میزان تخصیص نقدینگی به شرکت های مالک لکوموتیو در سال 98 توسط جناب آقای مهندس لطفی ارائه گردید که اهم موارد به شرح زیر می باشد:
? مقایسه سهم تن کیلومترحمل لکوموتیوهای شرکت های خصوصی با راه آهن از کل شبکه ریلی کشور در سال 98 بطوریکه سهم راه آهن 70 درصد و سهم بخش لکوموتیوهای خصوصی 30 درصد است.
? مقایسه درآمد لکوموتیوهای شرکت های خصوصی با راه آهن از درآمد کل شبکه ریلی کشور در سال 98
? با فرض وصول درآمد ماهیانه راه آهن ج.ا.ا در سال 98 به مبلغ 220 میلیارد تومان، عملا کل درآمد اجاره لکوموتیو وصول می شود و به عبارتی می توان گفت پرداخت 50 درصد درآمد لکوموتیوها با توجه به وصولی، خیلی پایین می باشد.
? با کسر ماهیانه حدود 7 میلیارد تومان بابت هزینه شارژینگ؛ متوسط درآمد ماهیانه بخش خصوصی 34 میلیارد تومان است.
? با تخصیص نقدینگی ماهیانه هفده میلیارد تومانی بابت عملکرد لکوموتیوهای بخش خصوصی ، پرداخت راه آهن به مالکین لکوموتیو ، ماهیانه با حدود 17 میلیارد تومان تعویق مواجه شده است.
? میزان انباشت مطالبات شرکت های مذکور با توجه به یک فقره پرداخت صورت گرفته به مالکین در سال جدید ؛ تا پایان اردیبهشت 99 بالغ بر250 میلیارد تومان می شود که در صورت عدم اصلاح برنامه پرداخت به مالکین لکوموتیو و با فرض پرداخت یک فقره پرداخت در هر ماه ، در پایان شهریور سال 99 ، به بیش از 320میلیارد تومان می رسد و عملا موجب توقف لکوموتیوهای بخش خصوصی خواهد شد.

مصوبات:
?طی نامه ای از راه آهن درخواست شود که با توجه به وضعیت نامطلوب نقدینگی شرکت های مالک لکوموتیو، مکانیزم قرارداد حمل بار به شکلی پیش بینی شود که در زمان دریافت مبالغ از شرکت های مالک واگن، سهم لکوموتیو (اعم از خصوصی یا دولتی) از حق دسترسی شبکه تفکیک شده و به دو حساب مجزا واریز گردد.
?پیگیری تشکیل جلسه با مسئولین راه آهن
?تشکیل کمیته ای متشکل از نمایندگان شرکت های مالک لکوموتیو بمنظور امکان سنجی تأسیس یک شرکت بازرگانی واحد (همانند شرکت سفیر ریل آسیا در بخش مسافری) جهت عقد قرارداد مشترک با شرکت های صاحب بار بطوریکه شرکت صاحب بار سهم لکوموتیو از تعرفه ی حمل بار را مستقیما به شرکت مذکور پرداخت کرده و این شرکت با توجه به میزان حمل هر شرکت لکوموتیوی سهم آنرا به حسابش واریز کند.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها