برگزاری كارگاه مدیریت ایمنی و پیشگیری از سوانح ریلی در یزد

بازگشت به نوشته‌ها

برگزاری كارگاه مدیریت ایمنی و پیشگیری از سوانح ریلی در یزد

همزمان با میلاد كریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه (س) و آغاز دهه كرامت، كارگاه آموزش مدیریت ایمنی و پیشگیری از سوانح ریلی با حضور باقری دستیار ویژه و مشاور وزیر راه و شهرسازی، مدیركل ایمنی و نظارت بر شبكه راه‌آهن، مدیركل خط و سازه‌های فنی، مدیركل سیر و حركت، مدیركل راه‌آهن یزد، اعضاء كمیسیون سوانح ادارات‌كل مناطق (یزد، كرمان، جنوب‌شرق و فارس) و دیگر مسئولین به مدت دو روز در راه‌آهن یزد برگزار شد.

به گزارش تین‌نیوز، دستیار ویژه و مشاور وزیر راه و شهرسازی از راه‌آهن و ناوگان ریلی به عنوان پاك‌ترین و ایمن‌ترین وسیله نقلیه نام برد و گفت: با پشتكار مدیر‌عامل راه‌آهن و با اجرای پروژه‌ها و راه‌كارهای لازم در طول سال بیش از گذشته به مقوله ایمنی پرداخته شده است.

مرتضی باقری با بیان اینکه یكی از مسائل اصلی دولت ایجاد امنیت و ایمنی در جاده‌ها و راه‌آهن است، گفت: سالیانه تعدادی از هموطنان در جاده‌ها جان خود را از دست می‌دهند كه با توجه به به‌دست آوردن الگوهای خارجی درصدد آن هستیم با بهره‌گیری از توان متخصصان داخلی تجارب آن‌ها را در كشور پیاده كنیم.

او اظهار کرد: به منظور ایمن‌سازی خطوط راه‌آهن در محل‌های تلاقی شبكه ریلی با جاده بهترین روش پیشنهادی ایجاد تقاطع غیرهم‌سطح است ولی با توجه به محدودیت‌ها و شرایط جغرافیایی، استفاده از گذرگاه‌های هم‌سطح هوشمند در دستور كار است.

مدیركل راه‌آهن یزد نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به مدعوین گفت: این اداره‌كل در منطقه‌ای واقع شده كه با چهار اداره‌كل اصفهان، هرمزگان، كرمان و شرق دارای مرز مشترك و محل اتصال كریدور شمال– جنوب و شرق وغرب كشور است كه با توجه به وجود معادن سنگ‌آهن و شركت‌های فولادی حدود 37 درصد از حمل بار ریلی كشور و بیش از 25 درصد درآمد راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران را به خود اختصاص داده است.

طبق گزارش روابط عمومی اداره‌کل راه‌آهن یزد، مصطفی داودی همچنین گفت: راه‌آهن یزد یكی از پر ترافیك‌ترین مناطق راه‌آهن است که روزانه به طور متوسط 150رام  قطار در محور 716 كیلومتری این اداره‌كل تردد دارند و نزدیك به 30رام این قطارها مسافری است كه به منظور ارتقاء ایمنی یك سری بازرسی‌های محسوس و نامحسوس در این خصوص انجام می‌شود.

درحاشیه جلسه مذكور،  مدیركل سیر و حركت راه‌آهن، مدیركل ایمنی و نظارت برشبكه، مدیركل و معاون فنی زیر بنایی راه‌آهن یزد و دیگر مسئولین از پیشرفت خطوط ریلی بندر خشك كه در محور رخش‌ـ‌اقلید بازدید کردند ودر جلسه‌ای كه به منظور تامل و همكاری در محل شركت و با حضور مدیرعامل آن شركت برگزار گردید بررسی و پیش‌بینی شرایط حمل بار به‌وسیله ناوگان ریلی از مبداء بندر و تمهیدات لازم مورد بحث تبادل نظر قرار گرفت.

همچنین مدیركل سیرو حركت راه‌آهن به اتفاق مدیر پایانه (بافق) و دیگر مسئولین از معادن چادر ملو و سنگ‌آهن مركزی ایران (چغارت) و روند بارگیری دو ایستگاه مذكور بازدید کردند.

بندر خشك از انشعاب فرعی حدودكیلومتر 4 از اولین ایستگاه در كیلومتر 15 محور رخش‌ـ‌اقلید واقع شده است.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها