اولین جلسه کمیته فنی واگن‌های باری انجمن در سال 99

بازگشت به نوشته‌ها

اولین جلسه کمیته فنی واگن‌های باری انجمن در سال 99

??جلسه كميته فني واگن هاي باري انجمن صنفي شركت هاي حمل و نقل ريلي روز چهارشنبه مورخ ٩٩/٠٢/١٠ با حضور مديران عامل و نمايندگان شركت هاي حمل و نقل ريلي در محل انجمن برگزار شد.
?در اين جلسه كه با رعايت موازين بهداشتي صورت گرفت، موضوعات مختلفي پيرامون تعميرات جاري، ويژه و اساسي واگن ها مطرح گرديد كه جمع بندي آن به شرح زير ميباشد:

?مشخص شدن ايستگاه هايي كه با وجود تعداد بالاي توقف واگن هاي تعميري، فاقد تيم و تجهيزات عمليات تعميراتي مي باشند و اعلام ليست اين ايستگاه ها به راه آهن بمنظور الزام پيمانكاران تعميرات ويژه به استقرار تيم تعميراتي در آنان
?تهيه قرارداد جامع و واحد تعميرات ويژه بدليل تنوع اين نوع قرارداد ميان شركت هاي مالك واگن و پيمانكاران تعميرات ويژه
?پيگيري وضعيت ١٥٠٠ واگن رسوب شده در سال ٩٨ كه تعميرات اساسي آنان به سال ٩٩ انتقال يافته است.
?نامتوازن بودن تعداد واگن هاي تعميرات اساسي شركت ها در ماه هاي مختلف در طول سال و لزوم توزيع متوازن اين واگن ها در بازه هاي زماني در طول سال
?لزوم آموزش و توانمندسازي بيشتر نماينده هاي ناظر شركت هاي مالك واگن در دپوهاي تعميراتي و پيگيري انجمن جهت برگزاري دوره هاي آموزشي براي آنان
?اعتراض شركت هاي مالك واگن به مكاتبات نواحي در مورد محاسبه حق پاركينگ و عدم پذيرش آن، همچنين مكاتبه مجدد از سوي انجمن در رابطه با وارد بودن ايراد حقوقي به مصوبه هيئت مديره راه آهن در اين زمينه
?بحث قطعاتي كه حجم بالايي از بهاي تمام شده تعميرات شركت ها به آنها اختصاص دارد از جمله بانداژ و ورق و انحصار دو شركت در تأمين آنها به گونه اي كه موجب افزايش بي رويه قيمت ها شده است.
?لزوم مكاتبه از طرف انجمن با سازمان حمايت از مصرف كنندگان و ساير ارگان ها بمنظور دريافت تسهيلات و جلوگيري از افزايش قيمت اين نوع اقلام
?هماهنگي با راه آهن جهت دريافت مجوز از نهادهاي ذي ربط بطوريكه مالكان واگن بتوانند اين اقلام را با توجه به حجم بالاي سفارش آنان، مستقيما و بدون واسطه از شركت هاي توليد كننده يا بورس كالا خريداري نمايند.
?علاوه بر پيگيري موضوع قيمت بانداژ و ورق، تمهيداتي انديشيده شود تا مصرف قطعاتي مانند آنان نيز كاهش يابد از جمله پيگيري جدي بحث دوار نمودن واگن ها
?دو گام اساسي در بحث تعميرات جاري:
١- تهيه و تامين قطعات تعميرات جاري از سوي مالكين و تحويل به راه آهن جهت توزيع ميان مناطق مختلف
٢- تأسيس يك شركت واحد متولي امر تعميرات جاري و ويژه كه تمامي شركت هاي مالك واگن سهامدار آن باشند.

?لازم به ذكر است كه مدل هاي تشكيل چنين شركتي بزودي در جلسه اي با حضور مديران عامل محترم شركت هاي مالك واگن ارائه خواهد شد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها