اولین جلسه دبیر انجمن با شرکت‌های فورواردری

بازگشت به نوشته‌ها

اولین جلسه دبیر انجمن با شرکت‌های فورواردری

جلسه شرکت های فورواردری در روز سه شنبه مورخ ۱۶ مهر ماه در محل انجمن به ریاست آقای تقی زاده و با حضور مدیران شرکت‌های فورواردری برگزار شد.
ابتدا آقای تقی زاده به تعریف فورواردر در ایران و سایر کشورها و نقش آن ها در توسعه سهم ریلی پرداختند و مقدمه‌ای در این باب ارائه شد. این اولین جلسه با شرکت های فورواردری بود که توسط انجمن برگزار گردید.
در بخش ابتدایی اقای تقی‌زاده نظر هر یک از اعضا را در خصوص نقش فورواردرها و پیشنهادات آن ها در خصوص بهبود روند فعالیتشان جویا شدند.
سپس جناب آقای نجاتی به پررنگ تر شدن نقش فورواردرها در بازاریابی برای جذب بار و توانایی برقراری ارتباط موثرتر با صاحبان بار اشاره کردند.
درادامه جناب آقای میر معینی نقش اصلی فورواردرها را انتقال بار از جاده به سمت ریل علی الخصوص از طریق حمل ترکیبی عنوان نمودند که ارزش افزوده ایجاد شده به نفع همه می باشد.
بعد از آن مهندس صدیق پور افزودند فورواردر نقش تسهیل کننده در حمل بار را بر عهده دارد و یک واسطه بین صاحب کالا و شرکت مالک می باشد. همچنین موجب ایجاد فضای جدید در بخش حمل و نقل ریلی است.
موضوع دوم مطرح شده در این جلسه نقش فورواردرها در حمل و نقل ترکیبی بود چرا که یک مشکل بزرگ موجود عدم تجمیع تقاضا در بخش بار می باشد.
مهندس امینی به اهمیت فورواردرها در این خصوص تاکید نمودند و امکان اثرگذاري فعالیت آنها در شهر صنعتی کاوه در خصوص تجمیع بارهای خرد و راه اندازی قطارهای برنامه ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.
در بخش بعدی شرکت ها برخی از مشکلات خود را به شرح زیر عنوان نمودند:
1) عدم حمایت راه‌آهن برای جذب بارهای پتروشیمی چرا که برای جذب بار از بخش جاده‌ای به ریلی نیازمند حمل ترکیبی می باشیم که این باعث بالا رفتن هزینه ها می شود و راه آهن تنها تخفیفات ۵ درصدی را در این خصوص اعمال می‌کند که پاسخگوی افزایش هزینه‌های تغییر مد حمل و نقل نیست.
2) در نظر گرفتن تعرفه بین المللی برای کالاهای صادراتی از مبدا بارگیری که باعث افزایش چشمگیر هزینه ها و کاهش ترانزیت شده است.
3) کاهش حجم بار ترانزیت گوگرد و سولفور ظرف دو سال اخیر به دلیل نوسانات نرخ ارز
جمع بندي
✅فورواردرها در بازاریابی برای افزایش سهم بار ریلی ميتوانند نقش پر رنگ تري را ايفا نمايند.
✅ فورواردرها در حمل ونقل ترکیبی از نقش ويژه اي برخوردارند و اين باعث ايجاد بازار جديد در بخش ريلي است.

در انتهای جلسه مقرر شد :

بعد از پیگیری تعدادی مشکلات مطروحه و انعکاس آن به مسئولین و فعالیت در جهت معرفی نقش فورواردرها جلسه دیگری بعد از ۳ ماه داشته باشیم .

طی نامه ای به راه آهن موضوع اصلاح نرخ تعرفه های بین المللی متذکر گردد.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها