افزایش نرخ لکوموتیو؛ چالش جدید شرکت‌های حمل‌ونقلی

بازگشت به نوشته‌ها

افزایش نرخ لکوموتیو؛ چالش جدید شرکت‌های حمل‌ونقلی

تین‌نیوز| معاون اقتصادی و مالی شرکت توکاریل از تعرفه جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در رابطه با افزایش قیمت لکوموتیو‌ها خبر می‌دهد: تعرفه جدید راه‌آهن در خصوص قیمت لکوموتیوها از سوی شرکت توکاریل در حال بررسی است تا برخی ابهامات موجود در این زمینه برطرف شود.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، امیدسخایی با بیان اینکه تصویب چنین تعرفه‌ای احتمالا موجب افزایش حق دسترسی لکوموتیوها خواهد شد، می‌گوید: مساله افزایش حق دسترسی مستقیما روی هزینه‌های شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی تاثیرگذار بوده و به همین جهت برای مدیران این شرکت‌ها از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

سخایی در ادامه گفت‌وگو با تین‌نیوز می‌گوید: به نظر می‌رسد تعرفه جدید شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای افزایش قیمت لکوموتیو با سیاست‌های قبلی این شرکت در تناقض است؛ چراکه این مساله هزینه‌های شرکت‌های بهره‌بردار را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد.

البته سخایی تاکید می‌کند که شرکت توکاریل در حال حاضر این مساله را مورد بررسی قرار داده تا ابهامات موجود در خصوص چگونگی افزایش قیمت و وضعیت حق دسترسی برطرف شود.

او همچنین در رابطه با وضعیت قرارداد شرکت‌های زیرمجموعه توکاریل برای واردات واگن از روسیه، می‌گوید: قرارداد شرکت‌های زیرمجموعه توکا برای واردات واگن روسی هم‌چنان در حال بررسی است و هنوز در بخش فاینانس نیازمند بررسی‌های بیشتر است.

سخایی در ادامه می‌گوید: بررسی جزئیات فاینانس در قراردادهای خارجی باید با دقت لازم انجام شود؛ در حال حاضر نیز شرکت‌های توکا و همچنین طرف روسی بررسی‌های همه‌جانبه‌ای را در این زمینه انجام می‌دهند که به نظر می رسد این پروسه زمان‌بر باشد.

او افزود: در واقع سیاست مذاکرات توکاریل در این زمینه آن است که دقت را فدای سرعت نکنیم.

اشتراک این پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازگشت به نوشته‌ها